Nytändning och hårt arbete


Nu under helgen så har jag väckts till liv igen efter den mördande vinter. Sol, vindstilla och klarblå himmel har fått mig att inse att det kanske blir vår i alla fall och att man kanske kan sätta igång att rida igen utan att frysa ihjäl. Så jag red i fredags och lördags och det kändes riktigt kul igen, men hur länge får man känna så? Idag va såklart hästen halt.. Förhoppningsvis är det bara en lätt stukning eller sträckning och hon blir bra snabbt så vi kan fortsätta att försöka komma ifrån så vi kan tävla i april. Det målet känna ganska avlägset nu men jag är inte redo att ge upp än. 

Hur kan man hålla igång hästen utan ridhus på vintern? Det är för mig ofattbart!

Innan jag visste att Cherry va halt så hade jag och mamma hackat bort en hög av is och snö som låg framför dörrarna till transporten med tanke på att jag skulle kunna åka och rida i ridhus på tisdag. Superjobbigt och supertråkigt va det men det skulle ju göras någon gång och jag hoppas ju hon är fräsch igen snart..

På eftermiddagen så va jag på årsmöte i MRK och det va riktigt kul för det kom massa nya förslag på aktiviteter vi skulle kunna hitta på under året. Det behövs verkligen i klubben efter flera år där det känns som vi inte vetat vad vi vill göra. 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0